donderdag 23 februari 2012

free stiching


Ik heb afgelopen weken nog enkele landschapjes gemaakt met mijn naaimachine.
Elke dag staat er in onze krant bij het weerbericht een weerfoto .
Het zijn deze foto's die dienen als voorbeeld . Het werkje links onder is het laatste wat ik gemaakt heb en je ziet al verschil - het is minder toegenaaid en de boompjes zijn mooier. Al doende leer ik welke de beste manier is om bepaalde effecten te bekomen. Zo speelt de kleur van het spoeltje ook een rol in het eindresultaat. In het werkje recht-midden met het oranje erin zie je dat de gekeurde omderdraad een leuk effect maakt in de blauwe voorgrond.
Er volgen no meer van deze landschapjes
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. hier houd ik nou van... van dat vrije werk.
    Heb je dit met een borduurvoetje gedaan op je machine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. elzabeth
      Ik heb dit inderdaad met mijn boduurvoetje gedaan op mijn naaimachine. In het begin is het wel eventjes zoeken.
      Het is zeer leuk om te doen.

      Verwijderen
  2. Ik vind dat je dat goed doet, de landschapjes stikken, maar misschien eens proberen met een vlieseline onder je werk te leggen en mee te stikken, dan gaan je fronsen verdwijnen en blijft je werkje plat. De vlieseline heet stik en trek. Probeer eens een keer.
    Groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. carine - Bedankt voor de tip , maar ik maak deze werktjes ifv van de kunstacademie die ik volg en ik stelde voor om de werkjes te strijken - Maar mijn docente vondt de kreukjes / trekken van de stof juist leuk het gaf volgens haar een zeker karakter aan het werkje.
      Ik probeer alvast je raadt eens en maak er ook eens eentje met vlieseline
      groeten Martine

      Verwijderen

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...