woensdag 1 juli 2015

Adler-leernaamachine

                           
Ik maak al een tijdje tassen , in stof maar ook in leer. Mijn naaimachine is een stevige brother maar om zwaar leer de naaien lukt dit toch niet zo goed.                          
                           
Het witte stiksel is met mijn brother naaimachine , het donkere stiksel met mijn nieuwe aanwinst -
een  Adler 30 -1.
          
Diit is een naaimachine speciaal voor leder en ander zware stoffen , en je ziet duidelijk het verschil in stiksel , de donkere draad wordt " verdiept " gemaakt en dit is veel mooier.
Ik moest natuurlijk de machine testen , en heb een toilletzakje gemaakt. Het onderste deel is uit leder van een oude zetel . Ik zal wel nog veel moeten oefenen .... want met de voeten duwen  ( het is een machine die werkt met een voetpedaal) en terzelfde tijd iets doen met mijn handen is niet mijn specialiteit. 
    
                                            
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...