dinsdag 15 december 2015

Sjaal breien in patentsteek


Ik ben voor het moment vollop aan het breien.
Met rondbreinaalden en op de duitse manier, dit wil zeggen met de draad aan de linkerkant.
Vroeger breide ik met lange breinaalden , maar ik vondt dit vervelend als je in de zetel zat , zaten de naalden in de weg. Ik kreeg ook lasti n mijn hals van naar beneden te kijken terwijl ik breide
Op internet  en op blogs had ik gelezen dat er een andere manier van breien bestond  die ergonomischer is voor rug en nek. Rondbreien op de Duitse manier. dit wil niet zeggen dat je alles rond moet breien ....
ik oefende eerst met tricot - breide een pull.
Wilde een andere steek oefenen , en breide een tweede pull in de gedraaide rechtse maar op de duitse manier
Ik had wol over en wilde mutsen breien , schreef mij in in een cursus breien en breide mutsen
Nu ben ik ben ik bezig met een sjaal in de patentsteek op de duitse manier en ik moet zeggen na al dat breien heb ik geen last in mijn rug of nek .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...