zaterdag 12 september 2009

Vlierbessen


Ieder jaar rond september hangen er mooie trossen vlierbessen in onze tuin. (het is een wild groeiende struik tussen de andere bomen)
Al verschillende jaren na elkaar had ik beloofd om er eens konfituur van de maken.
Uiteindelijk - dit jaar .....
Mijn dochter plukte de bessen , en ik maakte de konfituur (500 gr bessen - 250 gr suiker - 10 min koken).
Daar we wat lang hadden gewacht met plukken - hadden we niet zoveel bessen meer - blijkbaar lusssen de vogels de bessen.
Maar ik had genoeg voor 1 potje - en het is heel lekker ...
Volgend jaar doe ik het zeker terug en plukken we iets vroeger.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...