maandag 21 juni 2010

Een Quilt


Al maanden loop ik met het idee rond om eens een quilt te maken.
Toen ik een twee weken geleden bij de Standaard - boekhandel rond liep zag ik deze dit boek liggen.
De kleuren spaken mij enorm aan - als ik vroeger aan een quilt dacht zag ik sombere bruine/groene kleuren voor me. Dat de hanleiding en de patronen ook in het boek zaten was een leuk extraatje.
Dus gewapend met mijn nieuw boek stapte ik naar buiten.
Thuisgekomen belande hij op mijn nachtkastje , en voor het slapen gaan las/bladerde ik er door , het leek min vrij eenvoudig ....

Dus vorige week dook ik tussen mijn stapels stof die nog te wachten lagen in mijn kast. Mijn bedoeling was met wat ik in mijn kast vondt wilde ik een quilt maken.
De rode stof die ik 8 jaar geleden kocht om voor mijn doen 7 jarige dochter een kleedje te maken leek mij een keuke start. Maar toen begon het - het blauw dat ik had was net niet het goede kleur - het oranje had niet de frisse tint .... kleuren kiezen leek mij al moeilijk.
Dan maar naar de stoffen winkel - en een viertal stofjes bijgekocht.

Ik koos een Quilt uit (het leuke aan het boek is dat er bij de modellen sterretjes staan die de moeilijkheidsgraad aanduiden ) met 1 sterretje - dus ik dacht dit moet zeker lukken.

Gisteren ben ik begonnen met snijden en naaien.
het eerste probleem stak zijn kop op :
in het boek staat bij de inleidende uitleg dat er meestal 6 mm naad wordt genomen bij quilten (ifv van de naaivoet ). Bij het model dat ik gekozen had stond snij 32 vierkantjes van 11,9 x 11,9 mm - moet hier nu nog 6 mm bij of niet ?
Ik besloot dit niet te doen ,en begon te knippen - het enige wat mij kon overkomen was dat alles kleinder werd.
Dus begon ik te naaien .. en knippen en naaien ...
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...