vrijdag 9 november 2012

sjaal haken

 
Een variant op de mutsen ...
De ananassteek - zeer leuke steek omdat het vlot vooruit gaat. Met 1 overschot  (+/- 1/2 bol) van jeansblauw en 2 bollen van 50 gr donker blauw (haaknld 3,5 ) maaktet ik op 5 avonden deze sjaal. Er staan ongeveer 40 steken op , de lengte bepaal je zelf.
Ik ben reeds begonnen aan een andere sjaal (haaknld 6 ! ) maar een iets moelijker steek (volgt nog)
Het leuke aan haken is dat je het overal - en ik bedoel wel degelijk - overal kan doen .......
een jaar geleden , toen ik haakte in de wachtkamer van de dokter keken de mensen soms raar  - die haakt ???  Maar vandaag mag iederen blijkbaar overal haken zonder raar aangekeken te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...