zaterdag 1 maart 2014

Crochet along

                          
                                                              Mijn crochet along ............
              Toen ik eind vorig jaar het project crochet along zag op verschillende blogs dacht ik  
                                                                 -ik doe mee ! -
Nadat ik eerst uren heb zitten denken welke kleuren ik zou gebruiken en welke wol begon ik eraan.
Als garen koos ik .Ik koos wol van Anell - super wol .  Achteraf gezien was dit geen goede keuze.

Het probleem is dat het garen in de bol zelf van dikte veranderd   (en dit is niet de bedoeling  ) .Daar het al een dun draadje is ,is het een probleem als het plots onverwachts dunner wordt.
 De dikte van het garen scheelt ook van kleur naar kleur. Zo is zwart veel dunner dan lichtblauw (ale bij mij toch).
Ik had begin januari van de kleuren die ik gekozen had wol bijbesteld. Van alle kleuren 3 bollen.
Mijn ideen waren grootst _ ik wou een groot deken -Dus zette ik 288 steken op .(= 210 cm)

Ik haakte de eerste weken mee. en dacht dit wordt prachtig maar daarna vondt ik de structuur voor een deken toch te licht.Gisteren haakte ik de bolletjes rijen - leuk - maar was ik wel zeker dat dit ok was voor een deken .
                                                       Dus ik besliste . Ik stopte. 
Haakte rondom nog een donker blauw randejs en ik maakte er een sjaal van. En ik moet zeggen als sjaal vindt ik het zeker geslaagd.
                                     Dus damens van crochet along -jullie inspiren ons ........
                          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...