dinsdag 3 februari 2015

Geehaakte sjaal

    
                            
                               Mijn gehaakte sjaal is al een tijdje af , ik heb hem al veel gedragen
                                                     maar had hem nog niet gepost.   
                              Ik haakte hem met een fijne mohair draad die van kleur verloopt.
                                      Als je dit ook doet hou wel rekening met het volgende:

             Als je garen hebt dat verloopt van kleur dan komt de volgorde van de kleuren telkens terug,
            als je een nieuwe kluw begint kijkt dan met welke kleur de bol start want het zou kunnen dat de vorige bol eidigde met bv grijs en de volgende bol start met grijs , als je nu gewoon deze bollen na elkaar gebruikt dan bekom je een extra grote partij grijs en dit is niet mooi. Wat ik dan doen is ofwel het gedeelte grijs van mijjn nieuwe bol afwikkelen en opzij leggen of de nieuwe bol volledig herdraaien .

                    Ik ben nu bezig dezelfde patroon te haken in een effen grijze wol en dit heeft een totaal 
                                                                   ander resultaat.
                             Indien er intersse is in dit patroon laat dan gewoon een bericht na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...