donderdag 5 februari 2015

Nieuw project

   
                         
                                                    Dit wordt mijn nieuw project :
                                                     Kleedje met pulletje en sjaal

                              Kleedje : uit stof die ik een tijd geleden heb gekocht  ( merk Dapper )
                                             Ik was mijn stof altijd eerst en steek ze in de droogkast zodat ze al 
                                             gekrompen is vooraf ....  Questy geen varsen te hebben nadat je  
                                             enkel uren gewerkt hebt aan een kleedje en dat het na de eerste 
                                              wasbeurt teveel zou spannen.
                              Pulletje : gekocht bij Lola & Liza voor 25€
                                            Als ik een setje (= kleedje + pull + sjaal ) dan koop ik altijd eerst het 
                                            pulletje . Afhankelijk van wat ik vind - een ronde hals of een v -hals -
                                            pas  ik het patroontje aan. Ik vind een pulletje met een v-hals uitsnijding  
                                            niet mooi op een kleedje met ronde hals.....
                                            In dit geval heeft het pulletje een ronde halsuitsnijding en heb ik   
                                            gekozen voor een kleedje met een hemdkraagje.
                                Sjaal : Garen gekocht van het merk  Lang  kwaliteit Asia =70% zijde +30% jak ?
                                           Wat is in godsnaam JAK ?  Garen was niet goedkoop (12,95€ /per 50gr)  
                                           Het kleur past zeer goed en het garen voelt zacht en soepel aan.
                                           Welke patroon ik ga haken weet ik nog niet.
                                            

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Te lang geleden

Het is al veel te lang geleden dat ik mijn blog heb aangevuld! Ik heb intussen niet creatief stil gezeten. Er werd genaaid - gebreid en g...